Farklı Bakış Açısı ve Bir Öneri...
"Gürültüyü kontrol altına almak bir tercih değil, profesyonel bir gerekliliktir"
Yalıtım sektörü büyüyor, doğru. Peki büyüdüğü oranda kazanabiliyor mu?
Yangına karşı zaman kazandıran bir mimari katman: EGGER OSB Flammex
|
Ulusal Enerji Verimliliği Forumu ve Fuarı Gerçekleştirildi
31. Enerji Verimliliği Haftası kapsamında gerçekleşen 3. Ulusal Enerji Verimliliği Forumu ve Fuarı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız tarafından 12 Ocak 2012 tarihinde düzenlenen bir törenle açıldı. Açılış töreninde Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Başkan Yardımcısı Dr. Kıvanç Dinçer, Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü Genel Müdürü Yusuf Yazar, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ile Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Başkanı Mehmet Soğancı birer konuşma yaptı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız konuşmasında petrol ve doğalgazın 2050 yılına kadar ağırlığını koruyacağını, Türkiye’nin ithal ettiği bu kaynakların 2011 yılındaki maliyetinin 55 milyar dolar olduğunu söyledi. Bakan Yıldız şöyle devam etti: “Türkiye petrol, doğalgaz, kömür kaynaklarını yerli kaynaklar haline getirmeye çalışıyor. Son 10 yılda arama faaliyetleri 12 katına çıktı. 2023 yılı hedefleri için eldeki yenilenebilir enerji kaynakları yetersiz kalacak, bu nedenle başta nükleer enerji olmak üzere diğer kaynakların da geliştiriliyor olması gerekiyor.” Açılışın ardından Sanayide Enerji Verimliliğinin Artırılması Projeleri (SEVAP), Enerji Verimli Endüstriyel Tesis (EVET) ve Enerji Verimli Ürün (EVÜ) olmak üzere üç kategoride gerçekleşen Sanayide Enerji Verimliliği Proje Yarışmasının (SENVER-12), dereceye giren kurumları için düzenlenen törende, kazanan kurumların yöneticilerine ödülleri takdim edildi. Başbakan Erdoğan da katıldı 3. Ulusal Enerji Verimliliği Forumu ve Fuarı’nın ikinci günü organizasyona katılan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan yaptığı konuşmada, tasarrufun milli olduğu kadar insani bir mesele olduğuna dikkat çekerek, belirlenen hedeflere el ele hep beraber ulaşılabildiğini söyledi. Refah seviyesi arttıkça enerji tüketiminin de arttığını, Türkiye’nin Çin’den sonra dünyada en fazla elektrik tüketimi yapan ülke olduğunu söyleyen Başbakan Erdoğan, “Türkiye artık enerjide yanlış politikaları olan bir ülke değil. Eskiden ‘Su akar Türk bakar’ diye bir söz vardı. Artık bu söz ‘Su akar Türk yapar’ anlayışına gelmiştir.” dedi. Başbakan Erdoğan ayrıca evlerde bulunan 15 milyon adet enerji verimliliği teknolojisine sahip olmayan buzdolaplarının A+ buzdolapları ile değiştirilmesi halinde Ankara’nın bir yıllık elektrik üretimi kadar tasarruf sağlanacağını dile getirdi. Bu yıl forum alanlarıyla birlikte 3 bin metrekare alanda 80’in üzerinde yerli ve yabancı firmanın katılımıyla gerçekleştirilen 3. Ulusal Enerji Verimliliği Forum ve Fuarı 4 binin üzerinde profesyonel ziyaretçiyi ağırladı. İki gün boyunca dört ayrı salonda eşzamanlı süren yaklaşık 20 oturumda 120’ye yakın üst düzey sektör temsilcisi ve akademisyen bildirilerini sundu. İlginizi çekebilir... "Filli Boya ile Gündem Sohbetleri" serisinin yeni durağı Diyarbakır olduNippon Paint - Betek, Türkiye'nin ekonomik görünümünü ve yerel dinamikleri paydaşlarıyla değerlendirmek üzere başlattığı "Filli Boya ile Günd... Saint-Gobain Türkiye, ISO 500 listelerinde 4 şirketiyle yerini aldıSaint-Gobain Türkiye, İstanbul Sanayi Odası'nın açıkladığı ISO 500 ve ISO İkinci 500 listelerine Türkiye'de faaliyet gösteren 4 markası ile gi... Yapıchem Kimya, Buildex 2026'da bölgesel büyüme hedeflerini güçlendirdiYapıchem Kimya, 10-14 Haziran 2026 tarihleri arasında Suriye'nin başkenti Şam'da düzenlenen Buildex 2026 Fuarı'na katılarak bölgedeki iş b... |
|||||||||||
©2026 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.