Türkiye’de ruhsatlı 17 milyon konutun yüzde 90’ının hala yalıtımsız olduğunu belirten Dow Bina Çözümleri Bölüm Başkanı Durmuş Topçu, bu sebeple her yıl ortalama 7.5 milyar doların israf edildiğini söyledi. Yaptığı açıklamada Türkiye’de bulunan 8 milyon binanın yaklaşık yüzde 60’ının ruhsatsız olduğunu ve bu konutların ısı yalıtımlarını denetleme şansı bulunmadığını söyleyen Topçu, şu ifadeleri kullandı: “Avrupa ülkeleri bundan 35 yıl önce, petrol kriziyle birlikte ısı yalıtımına önem vermeye başladılar. Ülkemizde ise yalıtım uygulamaları özellikle son beş yılda artış gösterdi. Avrupa’nın 30 yıl gerisinde kalan 70 milyon nüfuslu ülkemizde ısı yalıtımı pazarı sadece 7 milyon metreküp. 90 milyon nüfuslu Almanya’da ise 50 milyon metreküplük yalıtım pazarı bulunuyor. Ülkemizde yalıtımsız binaların metrekare başına enerji tüketimi 300-350 kwh arasında. Bu rakam bizden çok daha soğuk bir ülke olan Almanya’da 30-60 kwh. Bizde ise yeni yönetmeliklerle metrekare başına enerji tüketimi 120 kwh’lere çekilmeye çalışılıyor. Doğru uygulandığında ve en önemlisi denetlendiğinde, bu yönetmelik Türkiye’deki ısı yalıtımı uygulamalarında büyük artış sağlayacak.”