Geçtiğimiz yılı 10 milyar 452 milyon dolarlık rekor ihracat artışıyla kapatan ve 2008 yılının ilk aylarında rekor üstüne rekor kıran kimya sanayii, krizden en az etkilenen sektör oldu. 1 Ocak-30 Kasım döneminde 2007 yılında 9 milyar 370 milyon 179 bin dolarlık ihracat yapan kimyacılar, 2008 yılının aynı döneminde ise 13 milyar 45 milyon 583 bin dolarlık ihracata ulaştılar. İki dönem karşılaştırıldığında global krize rağmen kimya ihracatının yüzde 39,2 artığı görülüyor. Geçen yılın Kasım ayı ile 2008 Kasım ayı karşılaştırıldığında ise yüzde 14,5 oranında bir düşüşün yaşandığı görülüyor. İKMİB Başkanı Murat Akyüz, “Kriz bütün sektörleri etkiledi. Ancak rakamlara bakılınca kimya sektörünün iyi durumda olduğunu görüyoruz. Aylık bazda düşüş söz konusu olsa da 11 aylık dönem değerlendirildiğinde gerçekleşen yüzde 39,2 oranındaki artış, bizlere umut veriyor.” dedi.