Adalet Bakanlığı ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı arasında gerçekleştirilen işbirliği protokolü çerçevesinde, ceza ve tevkifevlerindeki teknik personel ve hükümlülere yönelik enerji verimliliği ve ısı yalıtımı uygulamalı eğitim programlarına Ankara’da devam ediliyor. Elektrik İşleri Etüt İdaresi Genel Müdürlüğü (EİE), Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü (CTEGM) ve İZODER işbirliğiyle yürütülen eğitimler hakkında bilgi vermek amacıyla üç kurumun yöneticileri 1 Aralık’ta Ankara’da bir araya geldi. EİE Genel Müdür Yardımcısı Vekili Erdal Çalıkoğlu, CTE Genel Müdür Yardımcısı Hakim Basri Bağcı ve İZODER Yönetim Kurulu Başkanı Levent Ürkmez’in verdikleri bilgilere göre, üç kurumun işbirliğiyle önce bir çalışma programı oluşturuldu. Programın birinci etabı çerçevesinde, 2008 yılı sonuna kadar toplam 6 eğitim programı düzenlenmesi hedefleniyor. 65 ceza ve tevkifevine yönelik uygulanacak bu eğitimlerin sonunda, yaklaşık 120 CTEGM personeline “eğitici eğitimi” verilmiş olacak. Eğitim sonunda bir sertifika alacak olan katılımcılar, “Enerji Verimliliği”, “Yalıtım Ustası” ve “Yalıtım Ustası Eğiticileri” konu başlıkları altında temel eğitimlerden geçecekler.