
Isı, Su, Ses ve Yangın Yahtımcıları Derneği (İZODER) Türkiye'nin "2004 Verimlilik Yılı"nı, yalıtım yapılmamış binalardan kaynaklanan kayıplar nedeniyle verimsiz geçirdiğini açıkladı. İZODER Genel Koordinatörü Ertuğrul Şen, 2004 İsrafı Önleme ve Verimlilik Yılı'nı değerlendirdiği açıklamasında, yalıtımsız binalar nedeniyle enerji kaynaklarının verimli kullanılamadığını ve yakıt sarfiyatındaki bu israfın ülkemize fazladan 3 milyar dolara mal olduğunu vurguladı. Şen, ülkemizde mevcut enerji kapasitesinin üçte birinin binalarda kullanıldığı ve verimsiz kullanımın ülke ekonomisinin yanında çevre kirliliğini de büyük ölçüde olumsuz etkilediğini belirtti. Isı yalıtımının yanı sıra su, ses ve yangın yalıtımlarının da verimlilik ve israfın önlenmesine önemli katkısı olduğunu dile getiren Şen, bina sağlamlığı ve yapı stokunun kalitesini doğrudan etkileyen su yalıtımının deprem ülkesi olan Türkiye için ayrı bir önem taşıdığını belirtti. Şen, ses yalıtımı uygulamalarının sağladığı huzurlu ve konforlu ortamla özellikle iş yerlerinde verimliliğe katkıda bulunduğu, yangın yalıtımının ise can ve mal kaybının önlenmesinde etkin rol oynadığını ifade etti. Şen'in açıklamasına göre, can ve yapı güvenliği, sağlık, konfor ve milyarlarca dolar tasarruf olanağı sağlayan yalıtım uygulamaları, inşaat harcamalarını toplamda sadece yüzde 5 ile yüzde 7 oranında etkiliyor. Ortaya çıkan verimlilikle karşılaştırıldığında ise bu maliyetin oldukça düşük olduğu görülüyor. Yaşadığımız ülkenin ve dünyanın bir parçası olarak sadece üretim süreçlerinde değil, yaşamın her alanında kaynakları etkin kullanmak ve israfı önlemek bugün çok daha fazla önem taşıyor. Enerji kaynaklarının hızla azaldığı günümüzde bireylerin sadece kendilerinin değil dünyanın geleceğine karşı da sorumluluk taşıdıkları konusunda bilinçlenmeleri ve bu kaynakları daha etkin kullanmaları gerekiyor.