
Farklı Bakış Açısı ve Bir Öneri...
"Gürültüyü kontrol altına almak bir tercih değil, profesyonel bir gerekliliktir"
Yalıtım sektörü büyüyor, doğru. Peki büyüdüğü oranda kazanabiliyor mu?
Yangına karşı zaman kazandıran bir mimari katman: EGGER OSB Flammex
|
'Müteahhitlerin bir odası bile yok...'Müteahhitler de 'Oda' İstiyor![]()
Türkiye İnşaat Müteahhitleri İşveren Sendikası (TİM-SE) Genel Başkanı Nazım Aygün, inşaat sektöründeki başıbozukluğun ve örgütsüzlüğün bedelinin, her deprem sonrasında binlerce can kaybı ve milyarlarca lira zarar olduğunu belirterek, inşaat ve tesisat müteahhitleri odasının bir an evvel kurulması gerektiğini belirtti... Bayındırlık ve İskan Bakanlığı tarafından düzenlenen Deprem Şurası’nda konuyu bir tebliğle gündeme getireceklerini belirten TİM-SE Genel Başkanı Nazım Aygün, İnşaat ve Tesisat Müteahhitleri Odası kurulması için Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Çoşkun’dan söz aldıklarını kaydetti. Nazım Aygün: ‘Bakkal, berber, hatta kasap bile Ticaret Odası’ndan aldığı bir belge ile ertesi gün müteahhit olabiliyor. Her deprem sonrasında binlerce can kaybına, milyarlarca lira mal kaybına yol açan bu çağdışı meslek anlayışının ortadan kalkması için müteahhitlerin TOBB bünyesi içerisinde ayrı bir Oda çatısı altında örgütlenmesi gerekir’ şeklinde konuştu. TİM-SE’nin yıllardan beri sürdürdüğü ‘İnşaat ve Tesisat Müteahhitleri Odası’ mücadelesinin TOBB tarafından sürekli olarak engellenmesini antidemokratik bir anlayış olarak niteleyen Aygün şöyle devam etti, ‘Bir taraftan demokrasi diyoruz, öte yandan -ayrı bir oda kurulamaz- diyoruz. Biz TOBB çatısı altından çıkmak istemiyoruz, ayrı bir oda olalım diyoruz. TOBB, niçin karşı çıkıyor? Sayısı yüz bini aşan müteahhitin ayrı bir oda kurmasıyla gelirlerinin ve güçlerinin azalacağırı düşünüyorlar. Sanayicilerle denizciler ayrılınca kıyamet mi koptu?.. Özellikle her deprem sonrasında yıkımların ve can kayıplarının tek suçlusunun müteahhitler olarak gösterilmesinin yanlış olduğunu vurgulayan Aygün, ‘Yasalarda tanımı bile yapılamayan, mesleki odası olmayan bir camiayı suçlamanın can ve mal kayıplarını önleyemeyeceğini kaydederek sözlerini şöyle sürdürdü, ‘Müteahhitin tanımı var mı?.. Yok. Sorumluluk ve yetki alanı belli mi?.. Yok. Yaptığı yanlış işten dolayı meslekten ihraç edecek, hesap soracak bir odası var mı?.. Yok. Siz, bugüne kadar yaptığı bina çöktü, insanlar öldü diye ceza alan müteahhit gördünüz mü?.. Yok. Bir kişinin dişini çeken dişçide bile diploma arayan sistem, binlerce insanın can kaybına neden olabilecek binaların yapımcısında niçin ehliyet aramaz?.. ‘Özellikler 80’li yıllarda sık sık gündeme gelen ve 1982 yılı Hükümet Programı’na alınarak kurulması benimsenen İnşaat ve Tesisat Müteahhitleri Odası, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından sürekli engellenmiştir. Şubat 1990 tarihinde bir kısım parlamenterimizce hazırlanıp, bu maksatla verilmiş bulunan yasa teklifi de yine TOBB tarafından engellenmiş ve kadük kalmıştır...’ ifadelerini kullandı. İlginizi çekebilir... "Filli Boya ile Gündem Sohbetleri" serisinin yeni durağı Diyarbakır olduNippon Paint - Betek, Türkiye'nin ekonomik görünümünü ve yerel dinamikleri paydaşlarıyla değerlendirmek üzere başlattığı "Filli Boya ile Günd... Saint-Gobain Türkiye, ISO 500 listelerinde 4 şirketiyle yerini aldıSaint-Gobain Türkiye, İstanbul Sanayi Odası'nın açıkladığı ISO 500 ve ISO İkinci 500 listelerine Türkiye'de faaliyet gösteren 4 markası ile gi... Yapıchem Kimya, Buildex 2026'da bölgesel büyüme hedeflerini güçlendirdiYapıchem Kimya, 10-14 Haziran 2026 tarihleri arasında Suriye'nin başkenti Şam'da düzenlenen Buildex 2026 Fuarı'na katılarak bölgedeki iş b... |
|||||||||||
©2026 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.